ქალები საქართველოში და სექსი ქორწინებამდე

ქართულ საზოგადოებაში კონსერვატიული ტრადიციები ყოველთვის ძლიერი იყო, განსაკუთრებით, როცა საქმე ურთიერთობებს ეხება. კაცებისთვის ქორწინებამდე სექსი არა მხოლოდ დაშვებული, არამედ მოწოდებულიცაა, ქალებისთვის კი კვლავ მიუღებლად რჩება.

ევრაზიის თანამშრომლობის ფონდის დაფინანსებით CRRC-საქართველოს მიერ 2009, 2011 დან 2013 წლებში ევროკავშირის შესახებ ჩატარებული გამოკითხვის  მონაცემებზე დაყრდნობით ეს ბლოგი იკვლევს საქართველოში ხალხის დამოკიდებულებას ქორწინებამდე სექსის მიმართ.  ამ ბლოგის საშუალებით გავიგებთ, თუ ვის უფრო ლიბერალური შეხედულებები აქვს საქართველოში, ქალებს თუ კაცებს და განსხვავდება თუ არა დამოკიდებულებები განათლების დონისა და საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით.

აღსანიშნავია, რომ საქართველოში ქორწინებამდე სექსის მიმართ დამოკიდებულება ნელ-ნელა იცვლება. 2009 წელს, გამოკითხვაში დასმულ კითხვაზე: „რამდენად გამართლებულია ან არ არის გამართლებული ქალისთვის სექსუალური ურთიერთობა ქორწინებამდე?“ საქართველოს მოსახლეობის 78% პასუხობდა, რომ ეს არასდროსაა გამართლებული. 2013 წელს ეს რიცხვი 69%-მდე შემცირდა. ამავდროულად გაცილებით ნაკლებს მიაჩნია, რომ მამაკაცებისთვის სექსი ქორწინებამდე არასდროსაა გამართლებული - 2013 წელს 39% და  2011 წელს 33%.

მიუხედავად იმისა, რომ ღირებულებები, რელიგია და პატრიარქალური საზოგადოება ბევრ გენდერულ სტერეოტიპს წარმოშობს, მათ შენარჩუნებაში თავად ქალებიც მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ. 2011 წლის გამოკითხვის თანახმად, უფრო მეტმა ქალმა განაცხადა, რომ ქალებისთვის სექსი ქორწინებამდე არასდროსაა გამართლებული, ვიდრე კაცმა (70%  ქალები და 58% კაცები). 2013 და 2009 წლებში პროცენტული განაწილება ორივე სქესის შემთხვევაში თითქმის ერთნაირია.

საინტერესოა, რომ საქართველოში მცხოვრები ახალგაზრდები (18-35 წლის) ისევე არ ამართლებენ ქალების სექსს ქორწინებამდე, როგორც უფროსი თაობა. როგორც ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაში ჩანს, 18-35 წლის მოსახლოება თითქმის იგივენაირად არ ამართლებს ქალებისთვის ქორწინებამდე სექსს, როგორც 36-55 წლის ჯგუფი. თუმცა, 56 და მეტი ასაკის ჯგუფთან შედარებით, უფრო ლიბერალურადაა განწყობილი. 

დედაქალაქის მაცხოვრებლები ყველაზე ნაკლებად კონსერვატიულები არიან ამ საკითხთან მიმართებაში. თუმცა, მათმა რიცხვმა, ვინც ქალების ქორწინებამდე სექსს კატეგორიულად არ ამართლებდა, 2009 წლის შემდეგ დაიკლო როგორც თბილისში, ისე მის ფარგლებს გარეთ. 2009 წლის 65%-ისგან განსხვავებით, 2013 წელს თბილისელების მხოლოდ 43%-ს მიაჩნდა, რომ ქალებისთვის ქორწინებამდე სექსუალური კავშირი დაუშვებელია . სხვა ქალაქებშიც რადიკალურად განწყობილი მოსახლეობის რიცხვი შედარებით შემცირდა - 2009 წელს 83% იყო, 2013-ში კი 71%. მონაცემების ადასტურებს, რომ სოფლის მოსახლეობა ყველაზე კონსერვატიულია. 2013 წლის გამოკითხვის მიხედვით, სოფლის მოსახლეობის 79%-ს მიაჩნდა, რომ ქორწინებამდე სექსი ქალებისთვის არასდროსაა გამართლებული. თუმცა, პატარა ცვლილებები სოფლის მაცხოვრებლებშიც შეინიშნება, რადგან 2011 და 2009 წლებში ეს რიცხვი 88% იყო. 

მონაცემები აჩვენებს, რომ განათლებაც დიდ როლს თამაშობს საქართველოში მცხოვრები ხალხის სტერეოტიპების ჩამოყალიბებაში. 2013 წლის გამოკითხვის მიხედვით, უმაღლესი განათლების მქონე მოსახლეობის 63%-ს მიაჩნდა, რომ ქალებისთვის სექსი ქორწინებამდე დაუშვებელია მაშინ, როცა საშუალო ტექნიკური განათლების მქონეთა 81% და საშუალო ან უფრო დაბალი განათლების მქონეთა 84% ფიქრობდა იგივეს

ამრიგად, ქორწინებამდე სექსის მიმართ დამოკიდებულებების განსაზღვრის დროს მნიშვნელოვანია განათლების დონე, სქესი და დასახლების ტიპი . თუმცა, იმის მიუხედავად, რომ საქართველოში მოსახლეობა არ ამართლებს ქალებისთვის ქორწინებამდე სექსს, ეს დამოკიდებულება ნელ-ნელა იცვლება. 

2 comments:

  1. გამარჯობა ჩემი სახელია აგნესა დემეტრე მე ვარ სავანე, მაგრამ მე გადავდივარ ბელგიასთან ერთად ჩემი ქმარი მე საინტერესო ისტორიები წაიკითხე იმაზე, თუ როგორ გატეხილი ურთიერთობები დამონტაჟებულია ძლიერი ჯადოსნური სპლოლისტების მიერ. მე ვფიქრობდი, რომ ეს იყო ყველა სიცრუე, სანამ მე მქონდა მსგავს პრობლემებზე ჩემი მეუღლეთან ურთიერთობა, რომელთანაც მე დაქორწინებული ვარ დიდი ხნის განმავლობაში და ორ შვილთან ერთად კურთხეული ვიყავი, გაოცებული ვიყავი, როცა სახლში მოვიდა სხვა ქალთან და ინფორმირება. ის დაღლილი ჩემთვის არ არის მიზეზი, ვცდილობ მას ვკითხე, რა არის პრობლემა ჩემი სიტყვები დაეცა ყრუ ყურები, უნდა გადავიდეს, რადგან მე არ შემიძლია ტკივილი კიდევ ერთი ქალი დაინახა იმავე სახურავზე ჩემთან ერთად მე გაანადგურა და გულუბრყვილოდ ამ პერიოდში, მე უნდა ინფორმირებული მეგობარი ჩემი გამოცდილება, მან მითხრა, რომ არ ინერვიულოთ, რომ ჩემი კაცი იქნებოდა დავბრუნდებით ჩემთვის მე გაოცებული როგორ აპირებს შესაძლებელი, მან მითხრა, რომ იგი აპირებს დანერგვა ჩემთვის სპიკერის სახელწოდებაა დიგბინოვია, რომელიც ძალიან ძლიერი სპიკერია. თავდაპირველად, ეჭვი მქონდა, რადგან მე არ მჯერა რამეები, როგორიც მე არ მქონია კასტერი და მან მითხრა, რა უნდა გააკეთოს და მე იძულებული და გავაკეთე ის, რაც მან მთხოვა, რომ მითხრა, რომ ეს რომ ჩემი მეუღლე მოვუწოდებ და მივმართავ ჩემს გზას, რომ ჩემი მეუღლე მოვიდა და პატიება მივმართე მხოლოდ ორი დღის განმავლობაში, ჩემი ყველაზე მოულოდნელი, ჩემი ქმარი მომდევნო დღეს დამიძახა და ტირილი დაიწყო ჩემთვის აპატიე მას, რომ ის არ დარჩებოდა საღი აზრიდან ამ მომენტამდე. მე ყოველთვის უკვირს ამ დიდ სასწაულს, რომელიც ჩემს ცხოვრებაში მოხდა, ჩემი მეუღლე და ორი შვილი ერთმანეთთან ერთად ვართ და ჩვენ უფრო ბედნიერნი ვართ, თუ ვინმეს განიცდის ასეთი ურთიერთობის პრობლემა თქვენს ურთიერთობაზე, doctorigbinovia93@gmail.com ასევე შეგიძლიათ Whatsapp მას +2348144480786 ნუ ნება ვინმეს despise თქვენი ურთიერთობისათვის?

    ReplyDelete
  2. ამ ბლოგს ახლახან მივყვები და დღეს ვგრძნობდი, რომ ჩემი ამბავი უნდა გამეზიარებინა, რადგან მეც მსხვერპლი ვიყავი. მას შემდეგ, რაც შვიდი წლის განმავლობაში ვიყავი მასთან, მან გაწყვიტა ჩემთან ერთად, მე ყველაფერი გავაკეთე იმისთვის, რომ მას დავბრუნებულიყავი, მაგრამ ეს ყველაფერი უშედეგოდ იყო, მე ასე მინდოდა მისთვის, იმ სიყვარულის გამო, რომელიც მე მასში მაქვს, ყველაფერში ვთხოვე, დავპირდი, მაგრამ მან უარი თქვა. მე ავუხსენი პრობლემა დედაჩემს და მან შემოგვთავაზა მე დამიკავშირდეს მართლწერის წოდება დრიგბინოვია, რომელიც მეხმარებოდა ჯადოქრობაში რომ ჩამებრუნებინა, მაგრამ ჯადოქრობა არასდროს მჯეროდა, სხვა არჩევანი არ მქონდა, მაგრამ შევეცდები შელოცვა მეთქვა და მან განუცხადა მე აღარ უნდა ინერვიულო, რომ ყველაფერი კარგად იქნებოდა, რომ ჩემი ყოფილი დაბრუნებულიყო, მან მეორე დღეს გასაკვირი გასროლით ჯოხი შეაგდო ჩემს სახელით, ეს იყო საღამოს 4:00 საათზე. ჩემმა ყოფილმა დამირეკა, მე ძალიან გამიკვირდა, მე ვუპასუხე ზარს და ყველა მან თქვა, რომ ბოდიში იყო ყველაფრისთვის, რაც მომხდარა, რომ მინდოდა უკან დაბრუნებულიყო, რომ ძალიან მიყვარდა. მე ძალიან ბედნიერი ვიყავი, რომ ეს მუშაობს ჩემთვის, ასე რომ, ჩვენ თავიდან ბედნიერად დავიწყეთ ცხოვრება. მას შემდეგ მე დავპირდი, რომ ყველას, ვისაც ვიცნობ, აქვს ურთიერთობის პრობლემა, მე ვეხმარებოდი ასეთ ადამიანს, მხოლოდ ნამდვილ და ძლიერ ჯადოქარს მივმართავ, რომელიც ჩემს პრობლემაში დამეხმარა და ყველაფერში განსხვავდება ეს ყალბი. ვინმეს დახმარება გჭირდებათ აქ მისი ელ.ფოსტა: doctorigbinovia93@gmail.com შეგიძლიათ Whatsapp დარეკოთ მისი მობილური ტელეფონის საშუალებით +2348144480786 საუკეთესო შედეგის მისაღებად ყველა ან თქვენს პრობლემას

    ReplyDelete